استاندار مطرح کرد؛

ضرورت توجه به حوزه معادن استان با نگاه عدالت‌محورانه دولت سيزدهم

کد خبر: 191855 تاریخ انتشار: 1402/04/28
نمایش: 468
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري توسعه معادن و تقويت زيرساخت‌هاي اين حوزه را در استان خواستار شد و گفت: در سال‌هاي گذشته به اين حوزه در استان توجه لازم نشده است.

غلامعلي حيدري روز چهارشنبه در ديدار با معاون امور معادن و فراوري مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اين استان اگر چه داراي ظرفيت‌هاي نهفته‌اي در حوزه معادن است اما در سال‌هاي گذشته به اين حوزه چنداني شد و اين مهم در جهت رشد و توسعه استان تاثير جدي نداشته است.

وي ادامه داد: با اين وجود، نگاه عدالت‌محورانه دولت سيزدهم با اولويت مناطق محروم اين اميد را ايجاد کرده که بتوان با رفع ناترازي‌هاي گذشته زمينه رشد و توسعه استان را فراهم و نرخ بالاي بيکاري را تعديل کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اين استان براي نوسازي و بازسازي ماشين‌آلات فعال در معادن و ايجاد زيرساخت‌ها و راه دسترسي نيازمند توجه جدي است که مي‌طلبد در اين خصوص اعتباراتي به استان اختصاص يابد.

حيدري شناسايي معادن جديد تشويق هلدينگ‌هاي دولتي و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي به سرمايه‌گذاري در حوزه معادن استان، اعطاي مشوق براي معدن‌داران در خصوص قطعي برق در تابستان، تسريع در تکميل زنجيره توليد فولاد و انجام صادرات محصولات توليدي از گمرک استان را از ديگر نيازمندي‌ها و ضرورت‌هاي استان در حوزه معادن برشمرد.

وي يادآور شد: ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي واحدهاي صنعتي و معدني نيز موضوع مهمي است که بايد مورد تاکيد قرار گيرد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/02